Tuesday, July 20, 2010

Pengenalan Diriku

Assalamualaikum......

Bismillahirohmanirohim.........

....Namaku Amin.....dilahirkan pada 9 disember 1989...so,sekarang umur ku sudah 21 tahun.....aku dilahirkan di Hospital Besar Kota Bharu,Kelantan Darul Naim....sekarang sudah menjadi Bandaraya Islam......

.....Mula mengenal ABC123 ketika berumur 6 tahun....dan mendapat pendidikan di tadika di Selangor......xingat dah pe name tadika tu,tp tadika tu belajar dalam english la..huhuhu....rumah ku juga pada masa tu,di Ampang Jaya iaitu di atas puncak bukit dan nama tamannya ialah Taman Saga.Banyak perubahan yg berlaku di sana yg telah ku lihat sampai jalan pun berbelit-belit jadinya...huhu...pernah kene hempap motosikal sbb buas sangat...main atas moto ayah,last-last,aku dihempapnya...aduhh,skt guh mase 2..huhu...

.....Sekolah pertama yg mula ku belajar adalah Sekolah Kebangsaan Taman Tasik,Ampang semasa berumur 7 tahun..banyak kenangan yang xdapat aku lupakan semasa aku belajar di situ...tp xleh la nak cite kat sini..hahahahha....aku juga belajar di sekolah agama pada sebelah petangnya di Sekolah Rendah Agama Darul Ehsan rasenye la..hikhik..dah lame sgt,jadi lupe lak..hehehe.....

......Kemudian aku berpindah ke Kelantan aku bersekolah pula di Sekolah Kebangsaan Seri Ketereh........last-last,aku pindah lagi ke Terengganu lak dan bersekolah di Sekolah Rendah Sultan Sulaiman 1 yg sekarang dikenali Sekolah Kebangsaan Sultan Sulaiman 1 atau ringkasannya,SKSS1 sehingga lah aku berusia 12 tahun.Semasa aku belajar di sini,aku pernah mengalami pengalaman pahitku iaitu disengat tebuan tanah di kawasan padang di Jalan Pusara.Masa ni,aku duk kat Taman Jaya,Kuala Terengganu...rumah sewa aku..huhu...aku kena sengat dengan adik aku..masuk hospital seminggu..skt ugak kena tp aku tahan jew..adik aku xtahan,dia jerit skt..huhu..mujur aku kuat semangat..kalu tak,dah lama la aku............?huhu....hehehe..

......Aku berpindah pulak kew rumah baruku iaitu yg ku duduki sekarang pada umur 11 tahun di Taman Wakaf Jaya,Wakaf Dua,Kampung Tasek,Bukit Payong,Marang...huhu...pada umur 13 tahun hingga 17 tahun di Sekolah Menengah Kebangsaan Padang Midin.....

....Selepas SPm,aku xleh masuk u sbb xcapai pe yang dikehendaki....aku pun masuk lah lower form 6 arif.....sehingga lah pada bulan 7 tahun 2007,aku ditawarkan oleh politeknik dungun atau nama barunya,PSMZA atau Politeknik Sultan Mizan Zainal Abidin,Dungun bermula julai 2007 sehingga mei 2010.....

.....Aku sekarang tanam anggur lah..tak tahu leh masuk u ke tak lagi...aku rase lebih baik aku keje lu kalau aku xboleh masuk u lagi....kalu nak pun,akhir tahun ni aku isi balik borang u tu....hehehe..k la,sampai situ jew tu ari ini...wasalam...


No comments:

Post a Comment